Asiakaskeskeisyys osana organisaatiokulttuuria 

Tee asiakaskeskeisyydestä pysyvä osa organisaation arkea

Asiakaskeskeisyys ei ole vain yksittäisiä tekoja, vaan osa organisaation kulttuuria. Se näkyy jokaisen työntekijän päätöksissä ja asiakaskohtaamisissa. Tässä valmennuksessa autan organisaatioita muuttamaan asiakaskeskeisyyden sanoista teoiksi ja juurruttamaan sen osaksi organisaation toimintatapoja.


SISÄLTÖESIMERKKI:

Asiakaskeskeisyyden merkitys ja hyödyt

  • Mitä asiakaskeskeisyys (Customer Centricity) tarkoittaa käytännössä?

  • Miksi asiakaskeskeisyys kannattaa: vaikutus asiakaskokemukseen, asiakaslojaliteettiin ja liiketoiminnan tuloksiin (teoria + käytännön esimerkit)

  • Asiakaskeskeinen kulttuuri tekee muutoksesta pysyvää

 Asiakaskeskeisyyden peruspilarit ja kulttuuri

  • Asiakasymmärrys: miten kerätä, analysoida ja hyödyntää asiakasdataa päätöksenteossa

  • Asiakaskokemus: sujuva asiakaspolku ja onnistuneet kohtaamiset

  • Asiakaskeskeinen kulttuuri: konkreettiset keinot, joilla asiakasnäkökulma juurtuu arkeen 

 Nykytilan analyysi ja asiakkaan ääni

  • Nykytila. Missä organisaatio on nyt asiakaskeskeisyydessä ja kulttuurissa? 

  • Miten kerätty asiakasdata ohjaa päätöksiä ja toimintatapoja?

Opit käytäntöön ja seuranta sekä mittaaminen

  • Toimintasuunnitelma seuraaville 3–6 kuukaudelle, johon kirjataan toimenpiteet, vastuuhenkilöt ja mittarit

  • Kulttuurin vahvistaminen: jokainen osallistuja tunnistaa, miten oma rooli tukee asiakaskeskeistä kulttuuria

  • Asiakaskeskeisyyden ja kulttuurin kehityksen mittarit: miten arjen toimet heijastuvat asiakaskokemukseen

  • Valinnainen seurantatapaaminen 3–6 kk päästä: opit, onnistumiset ja haasteet

Haluatko tuoda asiakaskeskeisyyden osaksi organisaatiokulttuuria?

Ota yhteyttä ja räätälöidään teille sopiva valmennus, joka tekee asiakaskeskeisyydestä todellisen osan organisaation kulttuuria. 

kirsi@vailolla.com tai p. 044 2304 706