Blogi

Reklamaatiot. Ne viestit tai valitukset, jotka saapuvat juuri silloin kun ei millään ehtisi – ja joiden aiheuttama huokaus kuuluu kilometrien päähän. Silti ne ovat ehkä yritystoiminnan aliarvostetuin tilaisuus näyttää, mistä yritys on oikeasti tehty.

Minua pyydettiin viime vuonna kouluttamaan eräälle tiimille asiakaslähtöisyyttä ja "oikeanlaista asennetta" yrityksen asiakkaita kohtaan. Koulutuspäivät olivat onnistuneita ja koin, että minulla oli hyvin paljon annettavaa aiheen tiimoilta vankan asiakaspalvelutaustani ansiosta. Innostuin asiasta niin paljon, että sen myötä syntyi...

Olen toiminut myynnin parissa erilaisissa myynnin tehtävissä usealla toimialalla viimeiset pari vuosikymmentä. Koska kokemukseni ja näyttöni ovat hyvin vahvoja B2B-myynnistä, autan useita yrityksiä myynnin saralla tälläkin hetkellä. Myynti on erittäin mukavaa työtä, mutta vaatii usein itsensä "likoon laittamista".

Tämä on ensimmäinen blogikirjoitukseni, jihuu! Uskaltauduin kirjoittamaan yrittäjän työssäni huomioimista liike-elämän mielenkiintoisista koukeroista sekä monenlaisista organisaatiokulttuureista. Haluan kirjoittaa asioista siten, että lukija saisi pohdittavaa kaunistelematta, mutta positiivisella vireellä. Saattaapa rivien välistä joskus vilahtaa...